Nasza serwis internetowy używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Więcej informacji oraz instrukcję możesz znaleźć w zakładce Polityka prywatności.
Zamknij okno

Wybierz markę z listy

Wyszukiwarka

Znaleziono 538 wyników
Wymiana paska rozrządu

Lepiej nie zapominać o wymianie paska rozrządu - jego pęknięcie może się skończyć remontem całego silnika! Tylko niektóre auta wytrzymują na jednym pasku przebiegi rzędu 90-120 tys. km. Najbezpieczniej jest przeprowadzać wymianę co 60 tys. km z tym, że lepiej kierować się zasadą, że im starszy samochód, tym częstsza wymiana.

Plusy
Na rynku są dostępne auta z tzw. bezkolizyjnym rozrządem – im zerwanie paska nie zaszkodzi, bo zawory nie zderzą się z tłokiem. Mało tego – inne silniki mają zastosowany łańcuch rozrządu lub koła zębate, które teoretycznie powinny wytrzymywać bez wymiany przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów.

Minusy
Sama wymiana paska nie wystarczy – warto wymienić też napinacz, rolki prowadzące, a także uszczelniacze i pompę wody. Ta ostatnia często jest napędzana paskiem i odpowiada za jego naciąg. Stara pompa może się zatrzeć, a wtedy remont silnika będzie murowany.

Publikacje
http://www.autocentrum.pl/publikacje/ Publikacje z kategorii; Wydarzenia; Opony; Prezentacje; Naszym zdaniem; Kultowe wozy; Auta luksusowe; Porównania aut; Technika; Historia marek; Badania, raporty i analizy; Sport; Biznes.
Motosłownik
http://www.autocentrum.pl/motoslownik/ Ponad 900 pojęć motoryzacyjnych wyjaśnionych najprościej jak się da!
Wybrane wyniki:
Motoblogi
http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/ Motoblogi kierowców. Obserwacje, podróże, spotkania, sytuacje na drodze, awarie.